NorDan Vinduer vil benytte Byggeri´25 som affyringsrampe til øget salg
Offentliggjort den 3/10/2025
Klar med bredt sortiment efter fusion
NorDan Vinduer sætter alle sejl til, når den store byggerimesse løber af stablen i marts. Virksomheden øger sine udgifter til messen med 100 procent i forhold til tidligere år. Byggeri´25 finder sted mindre end tre måneder efter, at NorDan Vinduer blev etableret gennem en fusion, og messen er en god anledning til et strategisk fremstød for virksomhedens produkter.
Når den store byggerimesse, Byggeri´25, slår dørene op for håndværkere, arkitekter, entreprenører og mange andre gæster fra den 18. til den 21. marts i Fredericia, er det en kærkommen anledning for NorDan Vinduer til at præsentere sine mange produkter. NorDan Vinduer er et resultat af en fusion mellem NorDan og STM Vinduer med virkning fra den 1. januar 2025, og koncernens produkter er nu tilgængelige for en bredere kreds end tidligere. Derfor vil NorDan Vinduer bruge messen til et strategisk fremstød.
- Byggeri´25 er en god anledning til at vise de løsninger, som alle kunder har fået adgang til efter fusionen. Tidligere solgte NorDan kun til entreprenører, men nu er produkterne også tilgængelige i trælaster og byggemarkeder, og det gør naturligvis en stor forskel. Vi vil blandt andet præsentere vores NTech-serie, som har en forventet levetid på 60 år. Sammen med vores danskproducerede vinduer, der hidtil har været kendt som STM-produkter, har vi nu et sortiment, som er et af de bredeste i branchen, siger adm. direktør Henrik Eriksen fra NorDan Vinduer.
Vinduesproducenten ansætter flere sælgere i den kommende tid for at følge med efterspørgslen, for byggebranchen har fundet ud af, at NorDan Vinduer har udvidet sortimentet og nu kan tilbyde flere produkter i både træ, træ/alu og ren alu.
For eksempel spiller NTech-serien, der kan leveres som Svanemærket, en stor rolle hos NorDan Vinduer, fordi der kommer et større og større fokus på bæredygtighed. NorDan Vinduer oplever samtidig stor efterspørgsel på blandt andet serierne Neo og Sapino, som bliver produceret på fabrikken på Langeland.
- Markedet er ved at finde ud af, at vi har det hele på hylderne, og vi yder markedets bedste garantier. Det giver en fordel i vores dialog med eksisterende og potentielle kunder, siger Henrik Eriksen.
Skruer markant op for udgifter til messe
Ikke mindst for en ”ny” spiller på markedet har en byggerimesse stor betydning, og NorDan Vinduer lægger derfor betydeligt flere kræfter i messen i år. Udgifterne til messedeltagelsen er fordoblet i forhold til tidligere.
- Vi vil bruge messen til at bygge videre på den positive start, vi har fået efter fusionen. Vi får mange henvendelser fra samarbejdspartnere, som enten NorDan eller STM Vinduer har haft langvarige samarbejder med, men vi oplever også stigende interesse fra nye, potentielle kunder. Der er ingen tvivl om, at vi ser messen som et vigtigt led i vores bestræbelser på at øge salget, siger salgsdirektør Lars Christensen.
For yderligere oplysninger kontakt venligst:
- Adm. direktør Henrik Eriksen, mobil: 40 33 16 09, email: hge@nordanvinduer.dk
- Salgsdirektør Lars Christensen, mobil: 61 55 82 05, email: lc@nordanvinduer.dk